Jeśli rozpoczynasz nowy biznes, musisz mieć solidny biznesplan i strategię marketingu nowej firmy.
Oznacza to, że musisz wykorzystać najnowsze techniki marketingowe w mediach społecznościowych, zanim staną się przesadzone i nasycone, a także musisz nauczyć się sposobów wykorzystywania informacji, które już posiadasz, w sposób nowy i świeży.Firmy, które polegają na Twitterze w celu promowania nadchodzącej sprzedaży, powinny podjąć wysiłek interakcji z klientami. Dziękuj osobom, które o Tobie wspominają, i odpowiadaj na zadawane Ci pytania. Te interakcje pomagają budować silniejsze relacje między Tobą a Twoimi obserwatorami. Pokażesz również, że jesteś prawdziwą osobą, a także podmiotem gospodarczym.Spokojnie, to tylko rozmowa online. E-mail służył do odstraszania firm, które nie rozumiały dobra, zła i brzydoty całej sprawy. Teraz jest to główny kanał komunikacji. Media społecznościowe to nowy kanał, a wszystko, co musisz zrobić, to usiąść i porozmawiać z klientami. Tego chcą i czego potrzebujesz.Zarejestruj się na Twitterze. Zdobądź jak najwięcej obserwujących, rejestrując się w witrynach blogowych, takich jak Tweepi.com. Korzystanie z takiej witryny ułatwia innym znalezienie Cię na Twitterze. Regularnie tweetuj o innych blogerach. Powinieneś także zautomatyzować swoje tweety, aby nie zostały zapomniane przez Twoich obserwujących.Nie promuj produktów, aby zdobyć więcej obserwujących dzięki marketingowi w mediach społecznościowych. Umieszczaj linki, historie i treści ze źródeł spoza Twojej firmy, ale pod warunkiem, że materiał jest związany z Twoją firmą lub sektorem. Możesz organizować konkursy, publikować zdjęcia i zadawać pytania. Szukaj okazji do interakcji ze swoimi obserwatorami.
Spraw, aby Twoi obserwatorzy identyfikowali się z produktem, a nie tylko widzieli przekaz marketingowy.
Spróbuj znaleźć sposób, aby klienci myśleli o tym, jak Twoja firma i produkty wpływają na ich styl życia, a nie o tym, jak wpłyniesz na nich finansowo.Za każdym razem, gdy publikujesz coś na swoim blogu lub aktualizujesz swoją witrynę, od razu napisz posta na Facebooku. Być może powinieneś zaplanować z wyprzedzeniem i napisać swój post z wyprzedzeniem, aby nie spieszyć się z tym. Pamiętaj, że ludzie subskrybowali Twoje posty na Facebooku, aby być na bieżąco z tym, co robisz.Stosowanie strategii marketingowych w mediach społecznościowych może być świetnym sposobem na utrzymywanie kontaktu z bazą klientów i rozwijanie relacji. Klienci, którzy zaprzyjaźniają się z Tobą na Facebooku lub śledzą Cię na Twitterze, robią to chętnie. Chcą usłyszeć od ciebie. Dzięki temu możesz powiadamiać ich o nowych nadchodzących produktach, wyprzedażach i rabatach, a nawet tylko o informacjach dotyczących Twojej firmy i branży bez obawy, że będziesz zbyt nachalny.Zawsze odpowiadaj na pytania i komentarze na swoich stronach w mediach społecznościowych. Często sprawdzaj te witryny, aby sprawdzić, czy są jakieś problemy, którymi musisz się zająć. Możesz także chcieć otrzymywać e-maile, gdy pojawi się coś nowego. Nie zapominaj, że Twoja odpowiedź będzie widoczna publicznie.Tweetuj linki do nowych postów tak często, jak to możliwe, aby ludzie faktycznie je widzieli. Twitter działa szybko. Nadal chcesz, aby posty były dobre, ale musisz je robić często. Posty powinny być krótkie, aby można było dodać kilka wpisów dotyczących jednego wydarzenia.Przyciąganie ludzi do Twojej firmy poprzez marketing w mediach społecznościowych może być dość skomplikowane, chyba że wiesz dokładnie, jak zbudować i wdrożyć kampanię reklamową. Wiedza, jak to zrobić, może oczywiście zaowocować ogromnym biznesem. Reklama w mediach społecznościowych nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać; ufaj, że możesz odnieść sukces.